Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    NORWEGIA 2018 - OSIEM POCZTÓWKOWYCH WIDOKÓW , KTÓRE ZAPIERAJĄ DECH W PIERSI. 30.05.2018 - 04.06.2018    Pocztówka z Dalsnibba- najwyższego punktu dostępnego samochodem
2018

Pocztówka z Dalsnibba- najwyższego punktu dostępnego samochodem

Norwegia, Dalsnibba

Po powrocie ze Skegefla , trasą nr 63 zmierzamy na południe, w kierunku jeziora Djupvatnet. Ze względu na wysokość 1016 m.n.p.m. , na której się ono znajduje, jego tafla, przez większość roku pokryta jest śniegiem i lodem.
W okolicach jeziora, przed schroniskiem Djupvasshytta, odbijamy w lewo i prywatną, stromą drogą Nibbevegen, przez "surowy górski krajobraz" docieramy do punktu widokowego Dalsnibba.

Miejsce te nie byłoby czymś nadzwyczajnym, gdyby nie fakt, że to najwyższy w Norwegii punkt widokowy, dostępny samochodem. "Parking" usytuowany na szczycie góry na wysokości 1500 metrów oraz zbudowane w tym miejscu platformy, pozwalają sięgnąć wzrokiem na szczyty okolicznych gór masywu Sunnmore oraz cały Geirangerfjorden i drogę Ornevegen.

Pobyt na Dalsnibba to czysta przyjemność, bo czy może być coś bardziej niezwykłego, jak niepowtarzalny kadr, sprawiający wrażenie widoku z okna samolotu?

Myślę, że trzeba tu po prostu dotrzeć, zobaczyć i w to wszytko zwyczajnie uwierzyć !!!