Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    LOFOTY - NIEZIEMSKI RAJ ZA KOŁEM PODBIEGUNOWYM    Zabytkowy kościólek z drewna i wioska Nusfjord
2017

Zabytkowy kościólek z drewna i wioska Nusfjord

Norwegia, Nusfjord

Zmierzając w kierunku Flakstadoya, trasą E10 jedziemy wzdłuż zatoki.

Po chwili docieramy do zabytkowego Flakstad Kirke, pochodzącego z 1780 roku i odrestaurowanego w 1938.
Fenomen tej niewielkiej świątyni polega na tym, że jest to jedyny w Skandynawii kościół, zbudowany z drewna wyłowionego z morza. W chwili obecnej pomalowany na czerwono, zwieńczony cebulastą kopułą stoi zamknięty w pobliżu drogi.

W odległości 5 km od Kościoła, odbijamy lekko w prawo, kierując się na Nusfjord. Dalej wzdłuż jeziora Storvatnet, docieramy do jednej z najstarszych, a przy tym najlepiej zachowanych wiosek rybackich w Norwegii.
Cała zabudowa Nusfjord pochodzi z XIX i początku XX w i porównywana bywa do żywego skansenu.
Przez wszystkie lata istnienia wioska ta nie była dotknięta żadną klęską żywiołową, a nowe budynki nie zakłóciły jej porządku architektonicznego.

Dzięki temu czas zatrzymał się tu w miejscu…