Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    LOFOTY - NIEZIEMSKI RAJ ZA KOŁEM PODBIEGUNOWYM    Promem do Moskenes
2017

Promem do Moskenes

Norwegia, Moskenes

Wczesnym rankiem pociąg zatrzymuje się na docelowej stacji w Bodo. Stąd już pieszo, spacerkiem po dziesięciu minutach docieramy do przeprawy promowej Bodo - Moskenes. Czterogodzinny rejs promem po Morzu Norweskim przenosi nas wprost do raju za kołem podbiegunowym…

Już po dwóch godzinach płynięcia, gdzieś w oddali wyłaniają się na horyzoncie kontury „wyrastających” wprost w z dna morza gór.

Z każdym kilometrem stają się one coraz bardziej wyraźne, potężne i zadziwiające.Wydawać, by się mogło, że szczyty te sięgają samych chmur…

Pasma gór ciągnące się na długości kilkudziesięciu kilometrów, sprawiają wrażenie miejsca owianego tajemnicą....

Widoczne po lewej stronie, wolno stojące wyspy Rost i Sorland, Nordland urzekają do granic możliwości. W pełni słońca przybierają niebieskawego odcienia, który dodaje im jeszcze nieopisanej magii....

Nie wierzę, tu jest obłędnie pięknie!!!!!!!!!!!!!!!

Jeszcze tylko chwila i już postawimy nogi na tym nieziemskim lądzie!

mirka66 - 2017-10-07 08:53
Bedac w tamtych rejonach widzialam wieloryby.Moj synek byl pod wrazeniem tego co widzial.Tez mieliscie te atrakcje plynac promem ?

kchrobak28 - 2017-10-08 19:13
Niestety, tym razem nam się nie udało. Mieliśmy w planach Wielorybnicze Safari w Andenes, jednak pogorszenie pogody zmusiło nas do rezygnacji z planów.