Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    LOFOTY - NIEZIEMSKI RAJ ZA KOŁEM PODBIEGUNOWYM    Malownicza wioska Henningsvaer
2017

Malownicza wioska Henningsvaer

Norwegia, Henningsvær

Zapowiadane kika dni wcześniej pogorszenie pogody na Lofotach, w pełni potwierdziło się już dzisiejszej nocy. Zmiana frontu przyniosła ze sobą intensywne opady deszczu, które trwały do połowy następnego dnia.

W oczekiwaniu na poprawę aury, planujemy wyjazd do Henningsvær, prężnego ośrodka rybackiego, a przy okazji centrum turystycznego z urokliwym nabrzeżem pełnym restauracji.

Trasą Vaganveien, zmierzamy na południowe wybrzeże Autsvagoya. Po drodze pokonujemy dwa mosty i docieramy do samego serca miejscowości, w której aż „roi się” od turystów.

To co przyciąga tak liczne grupy do tej, liczącej zaledwie 500 mieszkańców „osady”, to jej nietypowe położenie na kilku małych wyspach, z których najbardziej znane są Heimnoya i Hellandsoya.

Henningsvaer usytuowane bezpośrednio nad Vjestfjordem, posiada ponadto najbardziej zachowaną architekturę tradycyjnych norweskich wiosek, unikalnych kawiarni i restauracji.

Miejscowość ta uważana za jedno z najbardziej malowniczych miejsc w Norwegii.

Spacer uliczkami Henningsvaer dostarcza nam wielu niezapomnianych wrażeń….