Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    ISLANDIA KRAINA OGNIA I LODU    Magiczny kanion
2017

Magiczny kanion

Islandia
Islandia, Kirkjubaejarklaustur

Z wielkim żalem opuszczamy czarną plażę, udając się w dalszą drogę. Na trasie mijamy, znany na całym świecie groźny wulkan „Katla”. Spoczywa on pod Mýrdalsjökull, czwartym co do wielkości lodowcem na Islandii o powierzchni ponad pół tysiąca kilometrów kwadratowych.

Po kilkunastu przejechanych kilometrach krajobraz zmienia się, jak w kalejdoskopie. Naszym oczom ukazuje się trawiasty step, przechodzący następnie w dywan usłany zielonym mchem. Tym sposobem, można stwierdzić, że Islandia to kraina kontrastów….
W odległości 80 km od plaży szutrową drogą dojeżdżamy do malowniczego Canyonu Fjaðrárgljúfur. Kanion mierzy 100 m głębokości i 2 km długości. W dole, płynie przez niego rzeka Fjaðrá. Z informacji źródłowych wynika, że powstawał on przez tysiąclecia wskutek postępującej erozji. Woda spływająca z lodowców wyżłobiła w skałach i paragonitach (rodzaj minerału z rodziny krzemowych) ten niezwykły okaz natury. Widok kanionu zapiera dech w piersiach….

zula - 2017-03-29 06:20
Cudne widoki

BPE
BPE - 2017-03-29 09:48
nam tu lało jak z cebra .......... nie doszliśmy do końca szlaku ....

kchrobak28 - 2017-03-29 09:57
My podczas 4 dniowego pobytu mieliśmy cudowną wiosenną pogodę, jedynie ostatniego dnia aura zdecydowanie się popsuła.

Irek Gębski
Irek Gębski - 2017-03-29 11:28
Twoja wyprawa była o wiele bardziej urozmaicona niż mój indywidualny wyjazd. Teraz żałuję trochę, że wtedy nie pojechałem. Tak czy owak gratuluję i podziwiam piękne fotki na Twoim blogu.

kchrobak28 - 2017-03-29 12:20
Irku, blog mi trochę poprzestawiał daty. To dopiero pierwszy dzień wyprawy. Zaraz jedziemy jeszcze na lodowiec. "Apetyt na Świat" zapewnił nam masę atrakcji na te 3 dni pobytu. Miałam wrażenie, że byłam na Islandii przynajmniej tydzień.

lennonkowo
lennonkowo - 2017-03-29 13:09
czy to tutaj mój ukochany Walter Mitty zjeżdzał na longboardzie? Te zdjęcia naprawdę zachęcają mnie do wyjazdu na Islandię

kchrobak28 - 2017-03-29 13:52
Polecam. Planowany jest objazd całej wyspy. My poznaliśmy tylko niewielką jej część, na pewno warto tu wrócić.