Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    NORWEGIA PO RAZ PIĄTY- SPEŁNIONE MARZENIE    Trekking na Pulpit Rock
2016

Trekking na Pulpit Rock

Norwegia, Oanes

Z miejscowości Gjesdal, jeszcze tego samego dnia, drogą nr 45, udajemy się na przeprawę promową Lauvvik- Oanes. Następnie trasą nr 13, zmierzamy wprost na parking uwielbianego przez mnie od wielu lat Preikestolen.

Pulpit Rock, Kazalnica inaczej w lokalnej tradycji Hyvlatonnå (dosł. ambona) to znany klif w Norwegii o wysokości 604 m, położony nad Lysefjordem, Ryfylke. Płaska powierzchnia wierzchołka o wymiarach 25 na 25 metrów należy do największych atrakcji turystycznych tego kraju. Powstała najprawdopodobniej ok 10 tysięcy lat temu, w wyniku pęknięcia skał pod wpływem mrozu.

Preikestolen od kilku lat zajmuje wyjątkowe miejsce w moim sercu, dlatego zawsze z sentymentem powracam na tę skalną, jedną z najwyższych w Europie półkę.
W bieżącym roku było to już moje trzecie z kolei podejście. Wcześniejsze w latach 2009 i 2013 odbywały się w trudnych warunkach atmosferycznych, przy silnym wietrze i obfitych opadach deszczu. Dzisiejsze, w pełni słońca okazało się wprost wymarzone....