Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    WIELKA NOSTALGIA I POWRÓT DO KRAINY FIORDÓW    Nocleg nad bajkowym fiordem

Nocleg nad bajkowym fiordem

Norwegia, Luster

W dniu dzisiejszym, zaplanowaliśmy dodatkowy nocleg bez wcześniejszej rezerwacji. Nocleg nad Lustrafjordem od wielu lat był moim wielkim marzeniem. Już za kilka godzin stanie się realną rzeczywistością. Opuszczamy Gudvangen, a następnie trasą E16 kierujemy się na Flam i Aurland. Po kilku kilometrach wjeżdżamy w dobrze nam znany Laerdalstunnelen -24,5 km, drugi co do wielkości tunel drogowy na świecie. Co 6 km napotykamy w nim poszerzenia oraz wielkie „skalne komnaty”, które wypełnia specjalne fioletowe oświetlenie. Po wyjeździe z tunelu kierujemy się na Snowegen oraz z sentymentem wspomniany przez nas punkt widokowy Stegastein. W tym roku na Drodze Śnieżnej widać o wiele większą pokrywę śniegu, niż w latach ubiegłych. Dzieciaki mają ogromną frajdę. Nie ma to jak zima, w środku lata.
Wieczorem docieramy do Viki Camping. Tu jest jak w bajce, gdyby tylko można było zatrzymać czas…