Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    NORWEGIA PO RAZ TRZECI - TRZEBA TU BYĆ, ABY UWIERZYĆ !!!    Ulriken, Torget oraz Bryggen

Ulriken, Torget oraz Bryggen

Norwegia, Bergen

Po nieudanej próbie zwiedzania Bergen w dniu wczorajszym, dzisiejszy zapowiada się bardziej obiecująco. Wprawdzie słońca na niebie nie widać, ale nareszcie przestało padać. Z campingu wyruszamy w kierunku centrum Bergen, drugiego co do wielkości miasta Norwegii. Bergen często jest nazywane „bramą do krainy fiordów”.
Otoczone siedmioma wzgórzami miasto zawdzięcza swoją urodę malowniczemu położeniu. Aby ujrzeć Bergen z innej perspektywy, decydujemy się na wjazd kolejką linową na pobliskie wzgórze – Ulriken – 643 m n.p.m. Pomimo sporego w dniu dzisiejszym zachmurzenia, na szczycie roztacza się przed nami wspaniały widok na całą okolicę.
W ciągu następnych godzin pogoda zdecydowanie się poprawia. Zwiedzamy miasto i udajemy się na targ rybny (Torget), usytuowany przy nadbrzeżu. Można tu kupić śledzie, łososie, suszone dorsze, krewetki, kraby, homary i inne owoce morza. Oprócz ryb sprzedawane są kiełbasy z renifera, łosia, znajdują się też stragany z owocami, warzywami i kwiatami. Wśród straganów i ostrego zapachu ryb można w tym miejscu poczuć dawną atmosferę portowego miasta.
Ostatnim punktem naszej wycieczki po mieście jest Bryggen- portowa starówka, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Stanowi ją obecnie 61 drewnianych budynków, wzniesionych według Wytycznych Hanzy. Naszą uwagę przyciągają domy kupców, stojące frontem do nadbrzeża. Wybudowane obok siebie, stoją przy wąskich uliczkach wyłożonych drewnem. W większości budynków mieszczą się obecnie galerie i sklepy. Spacer po Bryggen wywiera na nas wielkie wrażenie.