Geoblog.pl    kchrobak28    Podróże    NORWEGIA PO RAZ TRZECI - TRZEBA TU BYĆ, ABY UWIERZYĆ !!!    Piaskowe rzeźby i katamaran

Piaskowe rzeźby i katamaran

Norwegia, Kristiansand

Po wczorajszym, wyczerpującym dniu całodziennej jazdy, pozwalamy sobie nieco zwolnić tempo. Do przejechania mamy jedynie 242 km.
Drogą E18 przez Larvik oraz Grimstad docieramy do pierwszego, zaplanowanego na naszej trasie miasta – Kristiansand.
Kristiansand to ósme pod względem wielkości miasto i drugi co do wielkości port w Norwegii. To co uderza w nas na pierwszy rzut oka, to wielonarodowość społeczeństwa. Norwegia, jako kraj z otwartą polityką imigracyjną jest zamieszkana przez społeczeństwo różnych ras, kultur i wyznań. Widać to szczególnie w większych miastach.
Kristiansand to bardzo urokliwe i zadbane miasteczko. Znajduje się tu największa norweska uczelnia oraz katedra. Podczas zwiedzania miasta, dużą ciekawostką okazał się dla nas supernowoczesny prom – katamaran- linii fjordline.no, poruszający się z prędkością ok. 70 km/h , kursujący pomiędzy Norwegią a Danią. Mieliśmy też okazję podziwiania piaskowych rzeźb…